OUTSOURCING

Outsourcing, co to jest?

Outsourcing, to nic innego, niż przekazywanie zlecenia podwykonawcom. Czyli wykorzystanie zasobów pochodzących z zewnętrznych źródeł. Słowo to pochodzi z języka angielskiego i jest zlepkiem trzech słów, takich jak: outside, resource i using. Polega to na przekazywaniu niektórych zadań firmom, które wykonają je lepiej od nas samych. A tak może być za sprawą na przykład posiadania lepszych maszyn, albo dużo większego doświadczenia i praktyki, które mają przełożenie na dużo lepsze wykonanie danego procesu. Można zatem powiedzieć, że outsourcing, można wykorzystać do podniesienia jakości usługi. Dodatkową zaletą jest zmniejszanie kosztów działalności, ale także oszczędność czasu oraz lepszego zarządzania procesami pracy w firmie.

Z usług outsourcingu korzystamy w przypadku takich prac jak:

  • czyszczenie gumowych uszczelek,
  • piaskowanie powierzonych elementów,
  • czyszczenie suchym lodem głowic prasy,
  • sodowanie i szkiełkowanie form,
  • polerowanie i konfekcja chromowanych elementów jachtów,
  • czyszczenie laserem matryc,
  • chromowanie gadżetów reklamowych z tworzywa i drewna,
  • koloryzacja i chromowanie włączników prądu,
  • oczyszczanie zawiesi lakierni proszkowej.
  • gratowanie gumowych elementów w bębnie, w niskich temperaturach

Zalety outsourcingu to:

  • obniżanie kosztów związanych z działalnością gospodarczą
  • możliwość wykorzystania cudzych zasobów, nie koniecznie własnych, co ma ogromne znacznie na przykład w przypadku nieposiadania drogich maszyn
  • zwiększenie jakości wykonywanych usług
  • zwiększenie wydajności pracy
  • lepsza koncentracja pracy na celach firmowych
  • oszczędność czasu i wydajności pracowników
  • wysoce wykwalifikowany personel, mimo braku konieczności zatrudnienia
  • możliwość zmniejszenia wielkości inwestycji środków finansowych

Tak więc outsourcing może być jedną z ciekawych form rozwoju działalności. A także poszerzenia zakresu usług. Zwłaszcza jeśli rynek tego wymaga, a co ciekawe nie ma konieczności poszerzania zasobów firmy w takie elementy, jak: nowi pracownicy, nowe maszyny, zwiększenie czasu pracy, czy na przykład dodatkowe szkolenia pracownicze. To działanie przez gotowe i dostępne na tym samym rynku rozwiązanie, polegające na przekazywaniu zleceń osobom i firmom, znającym się na konkretnym zagadnieniu. Ale także gwarancja jakości, solidności wykonania oraz możliwości skupienia się na konkretnym rodzaju wykonywanej usługi na najwyższym poziomie.